torsdag 9 april 2009

Roande eller pinsamt

Jag har bott större delen av mitt liv på landet. På mina rundor med hundarna i skogen är jag van att endast möta rådjur eller harar. Det är lätt att dra på sig lite konstiga vanor när man är van att ingen ser en.

Nu bor jag i Oppeby och där är det inte bara jag som är uppe och vaken vid 06.00 på morgon. I morse när jag gav mig iväg för att springa en runda var jag på osedvanligt gott humör. Första biten gick jag (och även stora delar senare) för att värma upp min tunga, morgontrötta kropp. Idag för att vakna till lite mer fick jag för mig att studsa runt i lite "dancemoves" och mima till musiken i iPoden. Plötsligen insåg jag att jag var inte själv på min morgonrunda...

Får verkligen be om ursäkt till damen som cyklade bakom mig. Jag lovar, jag har inte rymt från ett "låst sjukhus" - jag glömde bara bort att jag inte är den enda som bor i Oppeby.

Men "kom igen katten - det svänger ju"!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar