onsdag 20 maj 2009

Bobby Brown

Fick en härligt mail från en av mina valpköpare tidigare i veckan.

Bobby från min första kull har ett ljuvligt liv tillsammans med sin nya familj. Få Chihuahuas aktiveras som han tror jag – och ingen kan vara gladare än jag. Ibland hittar man verkligen de perfekta köparna. De har verkligen lagt tid på honom och fått en härlig hund.

Här en liten sammanfattning om vad som händer i Bobbys liv!

I påskas var han i norska fjällen och lekte förklädd Husky. Enligt matte hade han lätt kunnat dra deras dotter på plan mark om han fått. Han sprang runt för kung och fosterland och tyckte livet var fantastiskt. Han har kondition som en vältränad häst, men ibland tror han nog att han orkar precis hur mycket som helst, så när matte tyckte han sprungit tillräckligt fick han vila en stund i en ryggsäck.

Dottern i familjen och Bobby har gått kurs i både agility och freestyle. På hemmaklubben startade de i nybörjarklassen "small" och vann! Grattis Sara!!

De har debuterat klass 1 i freestyle på en officiell tävling. Bobby var lite intresserad av alla lukter på plan mendet gick bra ändå, de kom på prisplats och fick domarnas hederspris!! Med motivering: "Okoncentrerad hanhund med en förare som höll sig lugn och tog tillvara de tillfällen som hunden var alert och då såg ekipaget ut som om freestyle var det enda de någonsin gjort!"

Förutom allt detta vet jag att han även fått vara med på spårkurs i Kloten, Dalarna, gått viltspår är med i stallet och på lugnare ridturer och har en ridgeback som kompis hemma – vad mer kan en liten chihuahua-pojke önska sig!?

Ja, det värmer i hjärtat att han fått det så bra. Bobby är hund som kunnat ställa till mycket hyss och gett "fel" ägare mycket bekymmer så det känns så gott att allt går så bra!

Lite bilder på godingen Bobby Brown!


Bobby Brown från min första valpkull!


Sara och Bobby tävlar Freestyle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar