tisdag 2 juni 2009

Konstiga saker i skogen

Helgen har varit härlig med mycket hundträning och sommarvärme. Helgen mest minnesvärda händelse var nog när Petra och jag skulle spåra med våra hundar. Jag la ett kort spår åt lilla Yazza. Efter en tid trampade vi iväg på spåret med Yazza i täten, tätt följd av Petra och mig. Yazza är en liten pärla som är så nyfiken att hon vill plocka upp allt som hon hittar i spåret - vilket verkligen uppskattas då hon förmodligen inte kommer missa en enda spårpinne. Och plötsligen stannar hon och har hittat något, från min vinkel såg det ut som ett plaströr eller liknande. Jag tjoar till hur duktig hon är men Petra säger ingenting utan står bara och stirrar på prylen Yazza har i munnen. Det är en dildo!!! säger Petra. Och jo, mycket riktigt, en dildo var det. Som tur var så spottade Yazza ut den och jag kunde ställa mig på den. Hade inte velat plocka ur den ur munnen på henne, usch. Men, men är det någon hund som ska hitta en dildo i skogen så är det väl lilla Yazza...

I måndags bar det iväg till eskilstunagänget för lite sökträning. Varmt var det, nästa 26 grader och det märktes på Nisse. Försökte fota lite, men i skog med starkt solljus varvat med mörka skuggor blir det inget bra. Men här är ialla fall två bilder på Annas hundar.


Annas Abbe! Visst är han fin med sin gloria! På senaste spårtävlingen fick han tior på allt utom fria följet och framåtsändandet. Häftigt!!


Annas nya lilla BC, Olwin, en riktig liten kelgris!
Kan sno honom vilken dag som helst, risken är bara att Anna märker det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar