fredag 24 juli 2009

Vallning

I måndags var jag iväg hos Nisse uppfödare Ragnhild. Vallning stod på schemat. Eller kanske jag skulle säga; de vallar jag fotar. Nisses och min vallning går inte så bra då jag aldrig tränar vallning. Men skam den som ger sig – så länge hoppet finns. Det var en trevlig dag iallafall. Här kommer lite bilder.



Tindra en liten BC som mer ser ut som en spansk gatukorsning. Hon är riktigt fin i vallningen.



Nisses svarta broder Vallmyra Trix. Hans matte är mycket flitigare när det kommer till vallningen än jag, så för honom går det kanonbra.




Maria och Vallmyra Ylle. Ylle undrar nog var alla hans koner, apporter och spårpinnar tog vägen...



Lil! Den lilla valpen som kom från ett varmt austrailen till ett kallt sverige har vuxit upp den en jätteläcker hund. Hon löper nu och ska paras.


Så var det då Vallmyra Trim, min lilla Nisse. Ja, inte visade han sin bästa sida denna dag. Raghild som vallade (försökte...) med honom ropade efter honom vid ett tillfälle "Detta är inte lek utan fullt allvar!" Men han är lika glad ändå. Men vi ska nog inte skylla på Kelpien utan hans matte.



När det inte vallas pratas det en hel del och ibland berättar Ewa om de stora monstret i Köping...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar