söndag 16 augusti 2009

Full fart genom helgen!

I helgen var det utställning i Nyköping och Soya var anmäld. Domaren var hård, i vissa klasser åkte de flesta ut med 2:or och 3:or så jag tänkte att ja ja det går som det går. Soya har ju inte det perfekta bettet, men jag tycker hon är fin för övrigt. Lite orolig var jag för hur hon skulle uppföra sig i ringen. Den lilla chihuahuan jag köpte för 3 år sen skulle aldrig klarat av en utställning utan att helt flippa ur pga av all rörelse och ljud. Men hon har verkligen ändrat sig.

Men lilla Soya sken som en liten sol och sprang bredvid matte med hög svans och tyckte livet var fantastiskt. Hade inga problem alls med att en främmande människa klämde igenom henne på bordet. Kritiken blev: A happy bitch with a good head. Slightly undershot mouth, god neck. Well augulated in front and behind. Good tailset. The coat is at the moment too short. She is a happy and freemover! En tvåa. Och jag var så glad och stolt!

Efter utställningen mötte jag upp Waiwi och hennes härliga BC Bosse. De skulle följa med mig och "kolla in" några får jag fått tillåtelse att valla på. Nisse och jag är oerfarna så jag ville inte åka och valla första gången utan att ha någon som kan och en bra hund med mig. Men det gick kanon, så nu har jag tillgång till får!! Tusen tack Waiwi för hjälpen och tack Monica för att jag får "låna" dina får!

Söndagen bjöd först på sök. Därefter en kort spår för att sen åka en sväng till Rosvalla. Denna gång för lite lydnadsträning med Nisse. Sen bar det av till fåren igen och även idag skötte sig lilla Kelpien bra. När vi vallat sprang vi tre varv på slingan vid Söra. Hundarna tyckte inte det var så intressant det tredje varvet...

På kvällen hann vi med ett pass lydnad på planen utanför innan mörket kom.

Nu sover min Kelpie hårt och ser mycket nöjd ut!



Min lilla Soya, hon tyckte verkligen att det var kul att vara på utställning.



Rätt så snygg är hon lilla dockan.



Har nu pratat med hanhundsägaren och det blir Shanana's Cross the Country "Bobbi" som blir far till nästa kull. Mer om Bobbi kan du läsa här! Planerar att para henne runt jul.

2 kommentarer:

  1. Hej !!
    Hoppas allt är bra med dig ? Här är det jämna plågor ;) nej då skämt å sidor;)
    Fina Soya en riktig sötis
    Ha det bäst Kramizz Veronica

    SvaraRadera
  2. Trevligt att din hund uppförde sig så fint på utställningen. Inte undra på det när matte har fostrat henne med fast hand.
    Hälsningar Mai

    SvaraRadera