torsdag 27 augusti 2009

Vallning

Vallningen går framåt – något jag aldrig trodde jag skulle säga.

Nu ska jag inte vara för optimistisk. Vallning är svårt och jag är till större delen själv och försöker på egen hand fundera ut vad jag ska göra och vad nästa steg blir. Det är inte lätt att vara ny inom något och sen försöka "tänka själv". Inte för mig ialla fall, jag har inte en aning om vad jag gör ibland. Men, men, våra mål är inte höga inom vallningen så blir det tokigt gör det inte mig så mycket. Vill mest lära mig mer om vallning, det är så kul!

Var hos Nisses uppfödare Ragnhild förra helgen och vallade lite på lite mer "springiga får" och i en mindre inhängnad där jag har mer koll på min ibland lite olydiga hund. Han skötte sig iallafall bättre än när Ragnhild såg honom sist. Optimistisk sa hon att det kanske blir en vallhund av honom innan han fyller 10 år – sätter väl lite perspektiv på hur det går för oss...



Vissa får är så söta tycker jag. Speciellt svag är jag för bruna får – kanske för att jag kan se dem som en fäll hemma...



Dum som ett får? är ett ordspråk jag jag inte tycker stämmer alls, finns folk som är trögare.


Men onekligen ser vissa får rätt så dumma ut, kanske ordspråket kommer därifrån.


Hästar finns såklart också på gården!


Nisse solar sig på jobbet. Lite fotoutbildning för mig på jobbet innan fotografen Johan slutade hos oss. Jag håller på att lära mig att över- och underexponera bilder samt hantera blix och placeringen av blixten. Roligt, men knepigt.

1 kommentar:

  1. Å vad är det för ras på dessa bruna får, de andra var ju läcker med prickar i ansiktet.

    SvaraRadera