lördag 19 september 2009

Min underbara Nisse

Med tejpad fot, en ryggsäck som glömdes kvar i lägenheten styrde jag kl 05.15 mot Eskilstuna. Var inte så optimistisk idag då jag inte tränat så mycket som jag önskat senaste tiden. Men tänkte för mig själv att med lite flyt så kan det nog gå hyfsat ialla fall. Har ju en liten pärla till hund. Och nog får jag säga att jag är nöjd med dagen. Nisse och jag knopade ihop totalt 610 poäng (max 650p), och fick därmed ett SM-kvalresultat och sitt tredje cert. Nisse fattar inte varför matte var så glad, men han uppskattade det stora märgbenet när vi kom hem.

Ett stor grattis till alla andra Nyköpings ekipage som varit ute och tävlat idag. Inga-lill som också var i Eskilstuna och blev uppflyttad till elitsök med Freddie. Anna och Nico som gjorde ett lysande resultat i lk1, Nicke och Sigge som fick sitt andra förstapris i lk1, Kristina och Darwin som fick ett 1:a pris i lk2 och slutligen Niklas och Essie som nu är uppe elitspår! Vet att ytterligare några klubbmedlemmar, som jag ej har namnen på, också gjort bra reslutat och fått uppflyttningar, stort grattis!

Nyköpings BK har just nu väldigt många tävlingsekipage som är ute och tävlar med sina hundar, har nog aldrig varit med i en klubb där så många medlemmar tävlar och dessutom gör många riktigt bra resultat. Riktigt rolig!!


Min härliga Nisse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar