måndag 5 oktober 2009

Återigen gick det för fort

I onsdags i förra veckan efter lunch satte jag mig i lilla Toyotan och styrde mot Kloten fritidsby. Stirrade runt i Köping en sväng för att handla på mig mat jag skulle ha med mig. Hade varit lite körigt dagarna innan så det var ett lättare kaos innan jag kom fram till Kloten. Väl framme kunde jag i alla fall se fram emoten långhelg med hundträning, hundprat och en massa god mat allt förpackat i en härlig miljö tillsammans med ett härligt gäng människor. Vad mer kan man önska!?

Varje morgon bar det ut till skogen för sökträning och uppletande. Naturen är helt underbar här uppe och den ena sökbanan är roligare än den andra. Eftermiddagarna spenderad vi på fotbollsplanen vid stugorna och tränade lydnad. Kvällarna åt vi massor av god mat och snackade hund och allt däromkring.

Som alltid är dessa dagar helt fantastiska och det går på tok alldeles för fort. Vi hade tyvärr lite otur med vädret några av dagarna och då regnkläderna åker på åker kameran in i bilen – så det blev tyvärr inte så mycket bilder.


Lunchrast i skogen innan det är dags för uppletande.



Genom gång inför uppletandet.



Annas lilla otroligt söt Olwin, här påväg in med ett föremål på uppletet.



Marias nya Malle Gun, härlig hund tycker jag.



Charmtrollet i gänget, Curres labrador Hubbe. Hunden med de läckra ögonen.


Nisse och jag i uppletanderutan. Han skötte sig fint min lilla Kelpie.


Anders har ringt SMHI och rapporterar – det blir regn och kallt.

1 kommentar: