lördag 28 november 2009

Ännu en idrottsgala

Igår var det Nyköpings idrottsgala. Vi höll till i Multihallen på Rosvalla. Och återigen hade Marlene på jobbet (vårt orakel) gjort ett fantastiskt jobb med dekorationerna. Hallen såg verkligen jättefin ut. Drygt 400 personer kom denna kväll.

Tog en chansning med att sätta på mig de höga klackarna kvällen i ära. Efter att sprungit fram och tillbaka med gästerna till deras bord, burit bord och stolar, hjälpt Curre när vi sålde lotter där gästerna kunde vinna en signerad karaktyr på Curre Lundmark, Henke Nilsson eller Malin Ewerlöf Krepp och så lite annat spring – kan jag lova att fötterna inte var i något gott skick – tur att man hade "foppatofflorna" med sig...

Efter galan hamnade jag på efterfest och kom hem kl 04.30 – vilket jag börjar bli tok för gammal för att klara av helskinnad, men det var riktigt trevligt. Får ge ett stort tack till Petra som kom och hämtade mig på morgonen när det var dags för sökträning och Helena som körde hem mig. Var väl inte riktigt i stånd att köra bil idag av någon konstig anledning.

Sökbanan är fixad och klar för morgondagens tävling. Körde Nisse hela banan idag bara för att kolla lite innan vad man har att vänta sig. Han var på ett lysande humör idag och det gick i 300 knyck. Kul bana verkade han tycka. Så nu får man hålla tummarna för tävlingsekipagen imorgon, speciellt våra hemmaekipage!



 Några av mina totalt galna och helt underbara kollegor. 
Från vänster: Kecke, Eva, Petter, Dala och Susanne.

 

 Curre Lundmark säljer lotter till de som vill vinna en signerad karaktyr på honom. Och någon var tvungen att ta hand om pengarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar