söndag 22 november 2009

Ljuvliga, ljuvliga valpar!

I helgen har det varit fullt upp. Det har varit kurs för Maria Rydkvist på klubben hela helgen. Jag var med på lördagen och fick en hel del bra tips. Alla verkade jättenöjda med helgkursen, trots det trista vädret på söndagen.

Söndagsmorgon åkte jag ut till banan vi ska ha på söktävlingen nästa vecka. Fixade lite och kollade var legorna ska vara. Blir en lätt banan, men det kan vara gott då man inte har en aning om vad november bjuder på för väder. Därefter tog Nisse och jag en springrunda för att sen efter en lång varm dusch bege oss av till Nisses uppfödare Raghild och Vallmyra Kennel. Hon har just nu 7 ljuvliga kelpievalpar hemma som ska levereras nästa vecka, samt 3 små border terriervalpar som är leveransklara.

Jag blir helt sjuk när jag ser valpar, de är bara så underbara. Funderade ett tag på om jag kanske skulle sno hem en utan att Ragnhild såg... Men, nja, det får nog vänta några år till innan det blir en Kelpie till i hushållet. Har ju själv en kull på gång – om Soya är dräktig – och då ska jag ju eventuellt behålla en av valparna själv.


Det verkar vara en jättetrevlig kull. Nyfikna och glada.

 
 Men speciellt snälla är de inte mot varandra. Tänderna är vassa som nålar.

 
Kan sitta i timmar och bara titta på dem när de härjar runt.

 
Nu är jag trött...

2 kommentarer:

  1. Ja helgen var kanon!!
    Så jättesöta valpar :o)
    //Petra

    SvaraRadera
  2. Håller med om helgen!!! Toppen :)
    Att du kunde hålla dig från att ta med en valpis hem!!! Underbart söta ju! :)
    // Lena o Eda

    SvaraRadera