måndag 21 december 2009

Snö, ledighet o så hunden

I fredags skickade vi sista tidningen för året på tryck – sen blev det ledigt. Borde tycka att det är ljuvligt att vara ledig men just nu är jag bara rastlös. Som tur är har jag fått lite extra jobb att göra så av 3 lediga dagar har jag varit på jobbet samtliga 3. Och det blir en sväng imorgon också.

Nisse har blivit rejält sjuk, vi gissar på kennelhosta. Igår kväll satt jag bredvid och bara led. Han var så snorig så han inte kunde sova. Men som tur var när vi vaknade idag på morgonen så var han lite bättre och febern hade gått ner. Men han är fortfarande rejält rasslig. Ledighet i mitt liv betyder oftast en massa trevlig hundträning i härligt umgänge. Men nu ser det svart ut. Har planerat att åka iväg två dagar i mellandagarna till Köping till det goa hundgäng jag tränar med där för att träna hund i dagarna två. Men det ser ut som planen spricker.

Soya är i sin "stödfamilj". Henne skulle jag tagit hem nu när det börjar närma sig tid för valpning. Med med Nisse som vi misstänker kennelhosta finns det inte på kartan att jag vågar ta hem henne. Skulle valparna få kennelhosta – det vill jag bara inte tänka på.

Kul däremot hade jag i lördags. Blev inbjuden på Opera. Inte live, men livesänding från New York. Har aldrig sett opera så det var en helt ny upplevelse. Blev lite förvånade över mig själv när jag insåg att jag gillade det. Vi stannade inte kvar de 4 timmar som operan var, utan smet vidare ner på stan istället.

Imorgon ska jag troligen iväg och fotografera draghundar in aktion. Ska bli riktigt kul. Speciellt för att se om jag lyckas med detta. Har en vision hur jag vill att resultatet ska bli, framtiden får väl visa om det blir som jag tänkt mig. Ska bli kul i vilket fall som, tycker det är lite fräckt med Husky-hundar och drag på "riktigt".


Min härliga Nisse i somras när vi vallade. Tyckte det 
behövdes en sommarbild nu mitt i vinterkylan.

Sköt om er!

3 kommentarer:

  1. GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

    Hoppas att det fortsätter åt rätt håll på Nisse!

    önskar Nina o Morra

    SvaraRadera
  2. GOD JUL & GOTT NYTT 2010!!
    Kram från fam Gaspari

    SvaraRadera
  3. God Jul & Gott Nytt år önskar Veronica & Nova & många krya på dig kramar till Nisse

    SvaraRadera