lördag 2 januari 2010

Farväl och grubbel

På nyårsafton var Helena och jag på Nyköpingsrevyn för att därefter åka till Restaurang Forsen för lite nyårsfirande och en fantastiskt god buffé. När vi skålat i champagne och önskat gott nytt år stod jag kvar själv ute en stund och kikade på några få raketer som någon inte fått iväg tidigare. På något sätt tog jag väl farväl till min lilla hund då – har lite svårt att riktigt förstå att det hänt – det känns så ofattbart.

Mycket grubbel har jag i mitt huvud just nu av lite olika karaktär, känns som hjärnan centrifugeras större delen av tiden. Söker febrilt efter svar och beslut som jag måste ta. Jobbigt för en lätt förvirrad småländsk hjärna kan jag lova.

En sak jag grubblar på är väl om det ska bli ny Chihuahua eller inte. Hannele har hittat en vuxen tik i Gävle som jag kan få köpa som verkar vara riktigt fin. Men är jag helt säker på att jag vill avla vidare? Det som hände på annandagen tog väldigt hårt. Samtidigt som jag tycker det är så kul. Älskar att ha dessa små glada och otroligt söta små liv hemma. De sprider en sådan glädje och jag gillar att se hur de utvecklas, få testa vad jag kan lära dem i så tidig ålder.

Ja, det är väl bara att grubbla vidare. Förhoppningsvis kommer jag fram till några bra beslut närmsta dagarna och får svar på lite andra frågor och funderingar. Tiden brukar ju faktiskt lösa de flesta gåtorna.


Lilla hunden från Gävle.

1 kommentar:

  1. Du vet vad jag tycker!! Yo go girl:)

    Kramar
    Eva m flock

    SvaraRadera