tisdag 12 januari 2010

Kallt om rumpan

Idag var det 13 minusgrader ute när jag och kelpien gav oss ut kl 05.30 för morgonens joggingrunda. Några saker lärde jag mig idag:
• Är det vitt och vackert på trädet är det troligen fuktigt ute, vilket att det känns ännu kallare och blir svårare att andas. Så vitt och vackert = mer kläder och spring ett lugnare tempo!
• Har man bestämt sig att springa en lite kortare runda på grund av kylan – ändra inte planen halvvägs genom rundan bara för att stegen känns lätta och det är vackert ute. Det kommer bli väldigt kallt om rumpan de sista kilometrarna.
• I nerförsbacken från "Hållet" förbi Ica oppeby ska man inte länga stegen och farten – det ökar även vinden och därmed kylan...


Lilla Chihuahuan "Fina" var igår på sin första lite mer riktiga promenad när vi gick den längre lunchrundan som tar ca 50 min. Hon var rätt trött när vi kom hem. Är nog inte så van vid några länga promenader, men det går nog fort att vänja henne. Ser fram emot när jag kan ta med henne på joggingrundorna också, känns fel att ge sig ut och lämna en hund hemma.

Men hon är verkligen charmig, en riktig liten goding. Är såhär långt så nöjd med henne. Tror att hon med lite tid och jobb kommer bli en supertrevlig hund som kommer uppskatta det aktiva liv hon får hos mig.


Min Working Kelpie från Australiens Outback har blivit en
Winter Kelpie som håller till i det svenska vinterlandskapet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar