lördag 9 januari 2010

Livet med ny hund!

Söt som socker är hon, men hur ska hon funka hemma hos mig, tänkte jag lite undrande för mig själv när Hannele och jag körde hem från Gävle i tisdagskväll. Att jag är lite lätt rubbad som köpte ny hund nu hade jag redan konstaterat... Man lever bara en gång, sa chefen till mig. Och jo, det är ju sant. Lite chanser måste man väl ta i livet och få vara lite knäpp och galen.

Men nu är hon min och har varit här i några dagar och hon är helt ljuvlig. Visst har hon en hel del miljöträning framför sig innan hon funkar helt i mitt liv. Men hon gör framsteg varje dag och har fixat sitt nya liv på ett fantastiskt sätt. Vet såklart inte exakt hur hennes liv har sett ut hos sin uppfödare. Men jag far och flyger rätt mycket och hundarna är oftast med, så jag tror att det skiljer sig en hel del. Ser fram emot när termometern visar mer humana grader så hon kan få följa med på lite längre promenader och förhoppningsvis snart även på springrundorna. Men just nu är det för kallt för liten Chihuahua att vistas utomhus för länge. Köpte nytt Hurtta-täcke idag, det hjälpte lite.

Sötast på hela dagen var nog ikväll när jag kom hem och Nisse och hon lekte lite för första gången. Det är så rart att se hur han verkligen försöker vara försiktig, han ligger still och bara puttar lite på henne med tassen. Han är verkligen en härlig hund!

Sköt om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar