söndag 21 februari 2010

Ännu en vinterhelg

Sitter framför datorn med en liten Chihuahua sovandes i knät. Lite svårt att skriva då hon ligger i vägen. Men vad gör det – hon är ju så söt. Har just kollat vädret för morgondagen. Hade planerat en rejäl långrunda med hundarna istället för gymmet imorgon. Men med -20 tror jag att det blir sovmorgon.

Var förbi på Rosvalla idag och hälsade på Helena som jobbade där som veterinär. Hade lite tankar på lördagen att man kanske skulle åka dit och erbjuda sin hjälp, men Helena sa att det inte hade varit brist på folk, så jag höll mig till att serva henne med lite extra kaffe. Tycker synd om alla som förlorat sina djur. Men värst är nog när man som djurägare inte vet om djuret är död, lever eller kanske ligger och lider. Döden är hanterbar, men ovissheten om de lider är värst.

Idag mötte jag upp med Susanna och hennes nya lilla valp Stoj, endast drygt 8 veckor. Underbart!! Behövde fota lite mer valpbilder till Marias bok, den handlar mycket om valpar och valpträning. Petra, Nicke och Mattias kom också förbi. Så då gjorde vi vad vi hundägare gör mest nu - fikade och snackade skit.

Jag älskar vintern och all snö – vackrare kan det inte vara ute – men nu börja till och med jag sakna värme och sommar.

Men lite fina vinterbilder fick jag idag på Stoj och Yazza.

 

  

  

  

  

  

  

 

2 kommentarer:

  1. Sååå härliga bilder på Stoy, så jäkla söt!
    Tack för alla bilder på Y, det är så roligt att ha fina bilder på sin hund!
    Ha det bra i kylan..
    Brrr Petra

    SvaraRadera
  2. Har du inte fotat Klubbmästaren Nisse ihop med alla sina fina priser som ni erövrade i onsdags? Ett stort Grattis från Morra och mig! // Nina

    SvaraRadera