onsdag 3 februari 2010

Krävande sängkamrat

Snön den faller i mängder just nu. Kan inte riktigt bestämma mig vad jag tycker om den vinter vi har just nu. En del av mig vill ha vår så jag kan komma igen med hundträningen igen. Den andra halvan älskar vintern, det är så ljust och vackert ute!

Fina tyckte det var kanonkul med snön som yrde i morse, var inte alls bekymrad över att det nästan var storm. Hon är verkligen en pigg och glad hund. Alltid på gott humör och pigg på nya saker.

Nisse och jag har däremot en hel del diskussioner i sängkammaren. Jag har en dubbelsäng, varav han och Fina har tillgång till ena halvan. Vilket jag anser är gott nog åt två hundar. Men min kära Kelpie är av en helt annan åsikt. Så fort jag somnat kommer han över till min halva och lägger sig på den nedre delen av sängen. Efter hand som tiden går så tar han mer och mer plats. I morse när jag vaknade låg han över halva min del och jag låg uppkrupen med fötterna utanför sängen. Och puttar jag undan honom så blir han riktigt grinig. Tror han börjar till 100% göra sig förtjänt av halsbandet han har som det är broderat "Bortskämd" på...

5 kommentarer:

  1. Haha, jag kan riktigt se hur sur Nisse blir!!! Sötnos:) Ha det så gott i snön, själv är jag insnöad och kan inte ta mig någonstans....

    Eva, Scylla och Axi

    SvaraRadera
  2. Huuuuummmm, känner igen fenomenet. Först låg man så där för att barnen kom mitt i natten och kröp ner sedan är dom stora nog att sova själva men då kommer schäfrarna i stället och de tror att de är chihuahuas typ....
    Sov gott så länge du får i alla fall.
    Kram och god natt från Eva

    SvaraRadera
  3. Jag tror det är ett släktdrag, Kyra sover också hos mig på "min" halva, men hon behöver nog det där halsbandet ännu mer än Nisse för hon sover ju under täcket.

    Ann-Mari o Kyra

    SvaraRadera
  4. Var är sommarbilderna:)? // Nina

    SvaraRadera
  5. Skulle gissa Nina, att bilderna du söker är på facebook. Så välkommen till fb!! Lena

    SvaraRadera