lördag 20 mars 2010

Jag längtar!

Våren börjar komma. Snön smälter, fåglarna kvittar, solen värmen och helt plötsligt börja jag längta så efter att komma igång med hundträningen på riktigt. Har varit i en dvala hela vinterna, men nu har suget kommit igen.

Något jag saknar är de härliga människor jag har nöjet att få umgås med när det är hundträning. Satt igår och kikade på lite bilder, då bland annat från Kloten dit vi är ett gäng som åker två gånger per år. Några av de bästa dagarna på året, helt klart! Och snart bär det av mot Kloten och det goa gänget igen! Längtar!!

Igår var det dags för simträning igen på Lillemans. Inte så kul när man inser vad hunden har tappat i kondition. Visst har vi sprungit och gått mycket. Löprundorna ligger oftas från 8-12 km, så det är ju en bit för mig, men inte mycket för en Kelpie. Så nu har jag bokat tider flera veckor framöver och håller tummarna för att jag lite kvickt får tillbaka Nisses goa form. Det kan vi behöva när tävlingarna drar gång. Efter den 12 april flyttar AnnSofie till området vid Mio, och där blir det ett rehabställe med sim, vibb, treadmill samt rehabprodukter. Ska bli kul att se hur det ser ut. Det är underbart att ha ett sim med vettiga priser så nära.

Här lite bilder från Kloten – snart ska jag dit (o:

Lydnadsträning pågång. Kritiska ligan sitter på rad och kikar på vem det nu är som tränar sin hund. Känner det här gänget och vet att det kommer en och annan halvelak kommentar i stil med: "Härligt en konkurrent mindre" – när något inte går bra för den som tränar. Men också massor av bra tips.

Lunchrast i ljuvlig miljö. Naturen är så vacker här uppe.

Alltid lite jobb att få igång engångsgrillarna, tror vi kommit fram till att vi ska mer riktiga grillar i fortsättningen.

En av mina bästa bilder om jag får säga det själv. Ewa och Curre på bild. Såhär kul har vi!

En stunds vila i solen efter lunchen. "BlandAnders" njuter av livet.

1 kommentar:

  1. Ja det va helt super när jag va med till Kloten....härliga dagar det va!!
    //Petra

    SvaraRadera