fredag 12 mars 2010

Jisses så läcker!

Ikväll har jag varit med Dala och Anette i Södertälje och tittat på hockey.  Ljög mig blå och lyckades ta mig in som press och fick stå vid sargen och fotografera matchen. Den ena fotografen var snäll nog att dra undan mig när jag var nära att få två hockeyspelare i nyllet då jag var fullt koncentrerad på att fota Foppa som var på isen. "Du måste ha båda ögonen öppna om du ska fokusera på en spelare så du ändå ser spelets gång," informerade han mig snäll och flinade lite elakt.

Men kul var det att stå där och ljuga på. De har ju inte någon aning om hur oruterad fotograf jag är. Men det är bara hålla god min och se ut som man vet vad man gör. Har diskuterat mycket sport och sportfotografering idag...

Sen var matchen slut. Curre Lundmark var på plats och vi skulle få träffa Foppa efter – min absoluta höjdpunkt. När dörren till omklädningsrummet öppnade sig sprang alla fotografer in – men inte jag. Fixar inte riktigt att agera paparazzi – även om killarna satt i bara kalsonger där inne. Gick istället till Curre och frågade om han skulle fixa mig en stund själv med Foppa – och jodå, jag kunde lugnt vänta.

Och så kom han! Ja, jisses, vet inte vad det är med honom, men knäna viker sig lätt när han kliver in i min åsyn. Bit ihop, tänkte jag för mig själv. Försökte le och bad att Foppa och de övriga hockey-grabbarna skulle kliva in i omklädningsrummet igen, där det var lite bättre ljus. En fotograf har rätt att styra och ställa, tänkte jag för mig själv när jag bad dem ställa upp på rad och klämma ihop sig lite. Någon konstig blick fick jag från en annan "riktig" fotograf som hängt kvar en stund. Han undrade väl vem  jag var som fick ensamrätt på Foppa – för vem vill inte ha det... Jisses så läcker!


Foppa på isen under matchen.

Näslund spelade också för Modo ikväll.

Antar att det är lite taktiksnack som pågår här. 
Tyvärr förlorade Modo med 2-3 mot Södertälje.

Hockeygrabbarna.

Curre och Foppa!

 Ja, vad säger man. Längtar till augusti när Icebreakers kommer till Västerås för att spela. Dala håller i trådarna så jag ska väl se till att jag är på plats när de kommer dit.

Såklart blev det intervjuer också – och jag hängde kvar och fotade lite till – går ju  inte att låta bli.

3 kommentarer:

  1. Vilken kväll du fick :)
    //Petra

    SvaraRadera
  2. Vilka bilder du fick Lena!! Kanon!! Blir alldeles nostalgisk och lite avundsjuk...;-). Mitt gamla hockeyhjärta börjar slå... var ju fullständigt hockeytokig förr. Men det var långt innan Foppas tid, då var det Börje Salming som gällde..! Visst är det nåt särskilt med just hockeyspelare...?! //Carina

    SvaraRadera
  3. Jätte fina bilder som vanligt Lena!! Jag kan ju avslöja att en av mina valpköpare är syster till en känd NHL spelare:) hehe

    Eva

    SvaraRadera