tisdag 27 april 2010

En svart helg på klubben

Undrar så när jag ska bli frisk. Har varit sjuk med ont i halsen sen början av mars och börjar nu bli riktigt trött, det sliter på en att vara sjuk så länge. Fattar inte varför det inte går över. Vill träna igen och känna mig pigg och välmående. Ska förbi Hälsobutiken och köpa lite extra vitaminer, värt att prova allt. Är det någon som har något mirakeltips mottages det tacksamt!

Helgen gick fort förbi. I lördags var det sök för hela slanten. Var i Botkyrka och tränade på förmiddagen, vi fikade på Rosenhills fik (kan varmt rekommenderas) och därefter bar det tillbaka till Nyköping för ytterligare ett pass sök. I helgen var det också en svart helg på klubben. Petra hade ett helt gäng flattar på besök. Många svarta hundar var det.
 
Var igår och tränade sök med ett av Eskilstuna gängen. Nisse blev väldigt trött, trots att jag inte körde så långt med honom – hoppas kunna skylla på att det var en av de första dagarna med lite värme ut. Hundarna reagerar rätt ofta på det. Jag nämnde till Nisse att han är avlad för att jobba på Australiens Outback – men Nisse tycker själv att det inte riktigt stämmer – han kommer från en annan outback – nämligen Vingåker Outback... och där är det inte så varmt.... Men i vilket fall som så känns det lite si så där, med tanke på att det är årets första tävling på lördag – DM i Strängnäs.

 Gänget var på klubben och tränade apportering med sin svarta hundar. Dagen innan hade det varit MH för kullen.








3 kommentarer:

  1. Kul att se bilderna :o)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Åååååh vilka fina bilder!!!!!!
    Tusen och åter tusen tack för att du ville fota våra fyrbenta vänner!

    Bästa hälsningar
    Jenny & Nemo

    SvaraRadera
  3. Ah Rosenhills fik blir helt glad när jag läser om det. Jag är nämligen född och uppvuxen i Norrga. Ja hela min morfars släkt härstammar därifrån sen 1500 talet. Kul att du gillade mina hemtrakter =) kram Monica Carpediemextreme bloggaren =)

    SvaraRadera