onsdag 12 maj 2010

Hund på jobbet

Jag har den enorma fördelen att kunna ta med mina hundar när jag åker till jobbet på mornarna.

Idag har jag Hex med mig för lite miljöträning. Att kunna ha sin valp med sig är ju helt underbart, man hinner med så mycket under en vanlig dag med lilla valpen bara genom att ha med den hela dagen.

Såhär har Hex dag sett ut så lång (kl är 12.38)

Morgonpromenad med Nisse och Fina. Tyckte det var lite läskigt att gå under E4:an, men vänjer sig mer och mer. Fick leta upp två föremål efter Nisse kört ett uppletande. Fick sen träna lite på att springa fort med leksak i munnen. (Får han säga själv sprang han fortare än vinden...). Lite namn/inkallningsträning också under vägens gång.

Åkte till jobbet, hälsade på en massa folk. Fick sen ligga i buren medans det är liv och rörelserunt och jag springer fram och tillbaka.

Kort pisspaus och lite små sitt, ligg och andra övningar. Bra träning med all störning av folk runt omkring.

Lunchrunda tillsammans med Chihuahuan "Fina". Lite upplet och springafortövningar samt litet kort lekpass med lite grundövningar på gräsfältet hann vi med på rundan. Sen har Hex fått passera minst 10 personer på promenaden och 3 hundar och inte sprungit fram till dem fast han är lös hela tiden – duktig vovve! Roade sig också en stund med att leka med lilla Fina på fältet vid Folkungavallen. De leker fantastiskt bra – något jag aldrig trodde skulle funka. Passerade sen hela flocken med änder vid Forsen utan att ta någon större notis. Fick sitta och vänta en stund medans någon lastade ur saker ur en bil där vi skulle passera, deras hund skällde på oss och var väldigt brydd – Hex struntade helt i hunden.

Han varit med bland några av mina kollegor medans lunchen fixades och just nu ligger han en bit bort på en matta och tuggar sönder vattenskålen... Snart åker han in i buren igen för jag ska till kiropraktorn. Så då blir det lite träning att ligga själv med bara främlingar runt omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar