söndag 13 juni 2010

Glad eller ledsen

Nisse har genomgått alla tänkbara kontroller nu, allt från Borelia till magnetröntgen. Och vad hittade de – absolut ingenting. Är jag glad eller ledsen. Vet faktiskt inte. Han lever och har inte någon blödning eller knöl i huvudet. Han är hemma med mig och är pigg. Går på en hög dos kortison och får ögondroppar några gånger om dagen för att hålla ögat fuktigt. Har hört om en hel del hundar nu som har haft samma symptom som Nisse och som sen blivit helt återställda, men det har tagit tid, upp till 6 månader. Så det är bara att vänta och hoppas på det bästa!

Jag ligger kvar på SM-listan. Var helt säker på att jag skulle bli bortputtad, men med två helger kvar så ligger jag kvar. Om jag klara kvalet och inte blir bortputtad innan tiden gått ut – blir jag då glad att jag nått en av mina högsta drömmar? Hunden är sjuk och jag har inte tränat riktigt sen förra hösten och jag har inte en aning om han kommer bli friskförklarad innan SM:et i augusti. Så oddsen att jag kommer starta är inte speciellt höga. Någon del av mig hoppas att några i vårt avlånga land ska göra några superresultat i sista minuten och putta bort mig helt så jag inte behöver tänka: Jag kvalade – men kunde inte starta.

Min egen träning går inget vidare alls. Känner mig tung, fet och oändligt otränad. Har gått upp i vikt under de 11 veckor jag var sjuk och det stör mig rejält. Det stör mig så pass att jag får enormt svårt att hålla fast vid bra mat, rutiner, motion och mental inställning. Verkar som min kropp bara vägrar att vara med på de planer jag har. Men det är väl bara att bevisa för sig själv att man har den karaktär som krävs för att klara det. Mitt mål var att gå ner dit jag var innan jag blev sjuk inna jag åker till Uddevalla. Får se om jag lyckas, svårt att tro det. Sprang 5 km intervall idag - tung, mycket tungt. Imorgon är det gymmet och pensionärerna som står på listan. Hoppas det blir ett bra pass och en bra dag! Fokus!!

Imorgon är det också en stor dag. Skickar Maria Hagströms bok på tryck. Så spännande och så nervös, det finns mycket som kan gå tokigt. Men vi har kollat noga och tryckeriet verkar bra så allt ska nog flyta på.

Och snart är det semester – har aldrig i mitt liv längtat så efter semestern.

2 kommentarer:

  1. Många tankar och funderingar. Kram Sun

    SvaraRadera
  2. Vi fortsätter och håller tummarna för att Nisse snart ska blir bra igen! Kram Petra

    SvaraRadera