tisdag 24 augusti 2010

Politik

Senaste tiden har man kunnat göra olika tester om vilket parti man borde rösta på. Ska väl säga att jag inte riktigt tycker att resultaten blir riktigt. För det mesta blir jag sverige demokrat – skrämmande. Ett parti som inte kan över huvudtaget driva ett land med allt som krävs. Men visst, de har starka åsikter när det bland annat kommer till Pensionärer, något jag också tycker är viktigt. Sen är jag väl lite blek i mina åsiker i många andra frågor – där även SD är utan direkt åsikt – så då blev det SD.

Senast testet blev såhär:


SD som nummer två, i alla fall inte etta den här gången. Moderaterna är väl helt klart ett bättre parti än SD. Flera här på jobbet har också fått Sverige Demokraterna högt upp på listan när de gjort liknande tester. Det som är riktigt otäckt är väl ifall en del som gör testerna och får SD högst upp och sen går och röstar på dem. Skrämmande tanke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar