fredag 6 augusti 2010

Semestern är över

Ja så var semestern över. Har varit underbart att vara ledig i nästa 5 veckor. Men hur tungt det än känns att börja, tar det bara två dagar sen är man inne i trallen att jobba igen – tur är väl det.

Just nu är det mycket träning som gäller. SM närmar sig med storsteg! Tränar jag tillräckligt mycket, tränar jag på rätt saker, bör jag tänka annorlunda, ska det vara helhet, ska jag träna detaljer, ska jag dra upp honom, hur kommer han reagera på allt folk och stoj runt omkring, vad bör jag tänka på – tankarna snurrar en hel del just nu. Bitvis längtar jag till att det är över – när jag sitter i bilen hem och kan utvärdera hur det gick. Ja och hur går det –  det får väl framtiden utvisa. Ska gör allt för att bara kunna njuta av att jag tog mig till SM och nöja mig med det. Vi har inte mycket att hämta där i år efter det långa uppehållet i vinter och sen Nisses förlamning i ansiktet. Han börjar bli bättre – men det går sakta.

Jag tränar som aldrig förr själv också. Om någon sagt till mig för två år sedan att jag skulle träna såhär mycket skulle jag aldrig trott dem. En dag kan jag vara på gymmet 30-40 min, springa 5-10 km och sen promenera 10-15.000 steg. Försöker träna 6 dagar i veckan och hålla en jämn balans mellan kondition och styrka. Får se hur länge jag orkar hålla igång såhär mycket. Just nu tycker jag bara att det är kul även om kroppen känns lite sliten. Men på söndag är det vilodag!

Lilla chihuhuan Fina överraskar mig ibland. Igår åkte hon cykelkorg för första gången. Trodde hon skulle tycka att det var otäckt – vilket inte är så konstigt. Men inte lilla Fina inte. Hon la sig till rätta och verkade mest tacksam över att hon slapp springa bredvid. Hade med henne till en utställning i Södertälje. Åkte dit för att få miljöträning med Nisse. Fina tyckte det var kanonkul. Med svansen på topp tog hon sig igenom hela dagen. Struntade i att hundar skällde på henne. Brydde sig inte att hon fick ligga uppbunden själv medans jag var en liten bit bort och tränade Nisse. Hälsade glatt på folk. Ja, jisses, hon förvånar mig verkligen ibland. Ska ställa ut henne i Norrköping den 22 – ska bli riktigt spännande.

Den 13 augusti kommer Foppa till Västerås – och jag ska vara där. Fotograf hela dagen och kvällen, inte fel alls – då kan man gömma sig bakom kamera och njuta av usikten!

Var hos Josefin häromdagen och kikade på hennes valpar hon har kvar. Här lite bilder.

Man skulle nästan kunna tro att det är en flock ungvargar.

En av valparna som ska blir kvar hos Josefin, en blåögd läckerbit.

Denna lilla är till salu för den som kan ge den ett bra hem. Flock och mycket arbete. Sibirian Huskys är inga sällskapshundar. Ett väldigt stort behov av en flock gör att du vill inte lämna dem själva i huset/lägenheten, de tuggar!

Lek med mamma – kan det bli bättre?

De är verkligen läckra – speciellt när ögonen är blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar