fredag 28 januari 2011

En nästan magisk kväll!

Igår var det dags för den sjunde idrottsgalan i Nyköping, en gala som börjar bli en tradition här i Nyköping.  Kvällen bjöd på stå upp-underhållning med Jan Bylund, sång med Jan Johansen, en mycket underhållande Chris Härenstam, pristagare och mycket mer.

Dessa kvällar är så roliga.Fötter värker efter timmars springande i alldeles för höga klackar, men vad gör det när man har så kul. Man är verkligen en mångsysslare som anställd på Succé, allt från prisutdelare på galor till grafiker på tidningen. Då det var mycket spring till backstage fick man vissa gånger ta bakvägen, vilken gick precis bakom scen. Var så väldigt, väldigt när att en gång rasa in på scen mellan drapperierna. Höga klackar och lite bråttom tillsammans med trånga utrymmen, sladdar och drapperier är inte alltid en så bra kombination för en klumpeduns som jag, kunde blivit mycket mycket pinsamt.

Men som tur var höll jag mig på fötterna och tillsammans med alla gäster, artister och inte allra min med mina kära kollegor hade jag en nästan magisk kväll – från början till slut!

Under kvällen fotade fotografen Gunta Podina åt oss. Och jag har fått lov att lägga ut hennes fina bilder här på bloggen, det tackar jag för!

Jan Johansen. Lärde lite mer om honom när vi satt och väntade bakom scen. Han har en chihuahua från Älmhult som heter Paco, vilken snart kommer pryda ett skivomslag. "Jag ska göra honom till rockstjärna", sa husse Johansen. Ja, se folk och deras hundar (o;

 Mina tre modiga kollegor, Dala, Eva och Susanne sjöng "När vi gräver guld". Inte vackert - men väldigt underhållande! Tackar för att jag ännu inte behövt ställa upp på denna punkt på programmet som alltid finns med i någon pinsam form på våra idrottgalor.

  Historiens störste (nu levande) ledare 90-årige Jan Granqvist. Och så jag i bakgrunden strax efter jag varit nära att rasa in på scen från fel håll... Men skorna är snygga (o;  
Foto Helena Eriksson

Curre Lundmark, ena dagen i hockeyarenan, igår på scen, idag var han med oss och städade på Träffen och sopade och stod i, han är underbar! Chris – mannen som kan allt som sport och en perfekt person att ha med på en gala. Ett riktigt proffs. I bakgrunden Kristina och min fd kollega Tina som höll i många trådar och var en bidragande anledning till en lycka kväll!

Årets Idrottare den alltid lika ödmjuke Peter Öberg!

Historiens störste (nu levande) stjärna – Henke Nilsson – och en stjärna är han!

Och vinnarna är...
Årets lag:
Nyköpings SS dam
Årets idrottare: Peter Öberg
Årets ungdomstränare: Magnus Thell
Årets ungdomslag: Bissarnas P96-lag
Årets målskytt: Fredrik Håkansson
Årets rookie: Anna Jonsson
Årets tränare/ledare: Henrik Björnfot
Årets prestation: Pontus Nordenberg
Årets eldsjäl: Caxton Njuki
Historiens störste (nu levande) ledare: Jan Granqvist
Historiens störste (nu levande) idrottare: Peter Öberg
Historiens (nu levande) stjärna: Henrik Nilsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar