torsdag 17 februari 2011

Ett fantastiskt land

Idag var jag på Nyköpings Campus och anmälde mig på en webbutbildning. Visst är det fantastiskt att man helt gratis kan utbilda sig i alla möjliga ämnen. Något som inte alltid är så självklart på vår runda jord. Böckerna hoppas jag kunna låna på biblioteket för att spara den kostnaden – och utbildningen är gratis! Jag kunde välja på 25, 50 eller 100 procent. Valde 50 procent då jag också har ett heltidsjobb att sköta. Men vill jag göra uppgifterna snabbare är det fritt fram, eller om jag får mycket på jobbet kan jag dra ner takten under en period. Snacka om fantastiska förutsättningar! Tycker jag detta funkar bra gissar jag att det kommer bli mer utbildningar. Är sugen på lite mer mediautbildning och så klar psykologi - är ju så intressant.

Ikväll har jag haft klickerkurs på klubben. Tycker det är kul att hålla kurser men också lite jobbigt. Vill så gärna att de ska vara nöjda när de går hem från kursen. Har fått lite förfrågningar om att hålla mer kurser. Får se om jag kommer göra det. Är lite sugen, det är kul och jag lär mig själv en hel del också på vägens gång. Och så är det alltid kul att träffa nya människor och deras hundar!

Ja, mycket kan man fylla livet med, bara man vill. Gäller väl bara att man ser till att fylla det med rätt saker – som berikar, utvecklar och får en att må bra. Känns faktiskt just nu som jag är lite på rätt spår, fyller det med mycket kul saker just nu. Man kan göra allt, bara man vill, sägs det. Så vi får väl se. Börjar med en webbutbildning, lite löplopp och en plan för Nisses träning så vi kanske kan göra ett bättre resultat i år, för det skulle inte vara tokigt alls (o;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar