fredag 4 februari 2011

I have a dream!

Alla har vi drömmar. Vi drömmer varje dag om allt från smått till stort, verkligt och overkligt. Vi dagdrömmer, kanske om att bli rockstjärna, få driva eget företag, träffa prinsen på den vita springaren, bli president eller kanske stålmannen. Ibland tror jag att en hel del av drömmarna skulle kunna bli verklighet om vi bara vågade sats – vågade tro på oss själva.

Jag drömmer också – en hel del. En del är rent dagdrömmeri, reser iväg i mitt huvud till ett helt annan plats till ett helt annat liv. Men sen finns där drömmarna som ligger på gränsen till att kunna bli verklighet. En dröm jag hade var att gå ner i vikt och bli smal, att ta bort 1/3 av min vikt, den drömmen blev verklighet, även om jag när jag drömde om det många gånger trodde att det inte var möjligt. Att jag, som den person jag är, inte skulle lyckas med ett sådan. Det är ju bara personer som har en enorm vilja och karaktär som klarar det – så gissa min förvåning när jag insåg att det gick... Kanske var det så att jag en dag vågade tro på mig själv.

Nu har jag en dröm igen – en sådan som ligger på gränsen – ska den förbli en dröm eller kanske bli verklighet? En dröm som är svår att nå – som nog kommer kosta blod, svett, mycket svett, träningsvärk och troligen även några tårar. Men jag tror att belöningen är värd det. Känslan när man står där i mål och har klarat det – att för en stund få vara mer än man någonsin trodde man skulle vara!

Kolla klippet

http://www.transalpine-run.com/alpen_cross_clips.htm

8 dagar i Alperna
9 platser
4 länder


Åtta steg, många toppar och klippiga stigar är mellan dig och din framgång. Upplev Alperna Experience - sida vid sida med ditt team partner i ett av de mest spektakulära löpartävlingar i världen. Du förväntar dig: hisnande landskap, en unik erfarenhet och den oförglömliga känsla - att vara en del av det!
 
GORE-TEX ® Transalpine-Run, sedan premiären 2005 som en av de största utmaningarna för berg och spårlöpare. Rutten är upp till 3000 meter höga bergspass och genom vackra dalar över de alpina åsar.. Rutten går från Oberstdorf till Latsch i Sydtyrolen och för första gången i Kleinwalsertal Montafon. GORE-TEX ® Transalpine-Run anses vara en av de vackraste och tuffaste löpgrenar och regelbundet fullbokad i flera år. Teamlöpare från mer än 25 nationer. Daglig stadier av cirka 40 kilometer och mer än 2500 meter ger de tävlande en dem en unik men tuff upplevelse i en av de mest spektakulära bergsområden i världen. Enligt preliminära beräkningar, bär det totala avståndet under 2011 cirka 260 miles långt och mer än 15.000 meters höjd.


Som sagt – jag har en dröm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar