fredag 18 mars 2011

En praktikant utöver det vanliga

Hon kom som en frisk fläkt till vårt företag – 14-åriga Moa. I en vecka har hon varit hos oss och idag var hennes sista dag. Vi kommer alla sakna henne. En driftigare och mer framåt 14-åring har jag nog aldrig mött.

När vi hade fredagsfikat visade det sig att förutom alla texter och bilder hon fixad den här veckan hade hon även hunnit skriva några rader om sin praktik hos oss.

Nothing less than success
Succé
Jag är en helt vanlig tjej
som tror att fota och skriva är min grej.
Har ambitioner och drömmar så stora
att de räcker ända från Sidney till Mora.
Fixk ett uppdrag av min skola
att letapå en praoplats där de råkar vara riktigt coola.
Tänkte på den gamla tidningen Frotté
vilket senare kom att bli Succé!
Första dagen möttes jag av fart och fläng
och min enda tanke var "vilket härligt gäng"!
Många skratt och glada miner
antagligen därför solen skiner.
Snälla kvinnor och glada män,
att jag fick den här praoplatsen, känn på den!
Klocka ord och humor som få
får övriga tidningar att känna sig grå.
Många minnen jag sent kommmer att glömma.
Så tack så mycket för dessa dagar
hoppas jag inte brutit alltför många av Succés egna lagar.
Hasta la vista Roxana.
Adjö mina vänner.
Jag tror ni nu mig känner!

Moa Fohlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar