fredag 10 juni 2011

Sommaren är här!

Tänkte börja dagen med en varning som man aldrig kan tjata nog om och som alla hundägare måste tänka på – och det är bilen och sommarvärmen – kombinationen kan bli en mycket plågsam dödsfälla för våra hundar (och andra djur/barn).

Snart är det semester – ska bli helt ljuvligt!

Börjar redan vecka 26 med en vecka i Timrå där jag ska vara instruktör i sök. Ska bli jättekul men är också rejält nervös. Har inte hållt kurs så många dagar så det blir en ny upplevelse. Hoppas även att vi kan köra lydnad på kvällarna – gudarna ska vet att Nisse och jag behöver det.

När det är slut på fredagen vid lunch åker jag tillbaka till Nyköping och tvättstugan för att sen lördag morgon styra mot Uddevalla för nästan en veckas egen sökträning i det kuperade Herrestadsfjället. Hoppas nu bara att min lilla Kelpies tass har läkt och håller sommarens träning. När den veckan går mot sitt slut är det tillbaka till Nyköping och tvättstugan igen – där blir jag nog inte kvar så länge utan åker till Småland, familj och vänner resten av semestern – underbart!

SM:et närmar sig och paniken stiger. Man lovar sig en massa saker utan att sen hålla dem – stör mig att jag gör så. Vintern var lång och våren var fylld med jobb jobb jobb så träningen med Nisse har fått lida – vilket märks. Så istället för att vara ute i god tid och se till att jag skulle känna mig klar när tävlingen väl kom så blir det nu panikträning istället. Inte smart alls, men vad gör man.

Glad är jag! Om cirka två veckor byter jag ut min gamla Opel med gul lampa som lyser mot en Mazda 6 där inga lampor lyser som inte ska lysa! Känns så fantastiskt underbar skönt. Så nu kan jag med lugn se fram emot att köra kors och tvärs över Sverige i sommar. Gillar att köra bil - om bilen är hel och pålitlig – så nu kan jag njuta av vårt vackra land istället för att grubbla om bilen ska hålla!

Var och fotade Susannas ljuvliga nya "huggorm". Finns det något ljuvliga valpar!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar