fredag 23 september 2011

En fredagskväll med hundarna!

Ikväll har jag varit ute och kikat var vi ska träna sök imorgon. Ljuset såhär års är helt underbart så jag passade på att fota mina hundar lite. Jag tröttnar ju aldrig på att fota en liten valp. Han bjuder på många härliga "poser".

I helgen var jag och tävlade i Katrineholm. Jag hade spenderat större delen av lördagsnatten på toan med magsjuka. Klockan ringde vid strax efter 05 på söndagsmorgonen - kan inte påstå att jag var speciellt pigg på att åka och tävla då. Men, men, bit ihop. Häller lite socker i kaffet, tänkte jag, så vaknar jag nog till. Då jag inte har något socker hemma fick vaniljsocker duga. Det visade sig sen när jag tog en stor klunk kaffe att jag istället hällt i bakpulver. Kan ej rekommenderas...

Tävlingen därimot gick betydligt bättre. Har sin fördelar att vara sjuk när man tävlar – man bryr sig inte lika mycket, vill bara hem. Nisse höll ihop bra på söket, vilket gav 9,5. Vi har haft våra svackor på tävlingar, men skam den som ger sig. En lite mer pratsam matte verkade ha god inverkan denna söndag på lilla Kelpien. Uppletet hade vi 10 på. På lydnaden var han trött (sliter på honom att ha valp hemma tror jag). Men han höll ihop fint och gjorde allt riktigt bra. Så när jag gick av plan var jag kanonnöjd med honom. Och när jag sen fick se poängen fick jag en smärre chock. Alla vi som tävlar vet att höga poäng ofta beror på många faktorer. Tur, väder, domare, dagsform etc. Men att ha siffrorna 291 av 300 på ett papper känns kul. Totalt fick vi ihop 626,5. Kanske ska jag bara tävla i Katrineholm, fick 624 förra hösten på samma tävling.

Min härlig Nisse! En riktigt stjärna när han lägger den sidan till.

 Han har nu insett att valpen har kommit för att stanna. Så nu har han intagit sin roll som "storebror". Han är så söt när han står en stund, nästan suckande i stil med Baloo, innan han tycker Olle dragit tillräckligt länge och sliter bollen bort från honom.

Det var det här med att fota valp – det bjuder på några skratt.

Även de stilla bilderna ger grimaser!

Men även Olle kan se seriös ut – ibland...

...men mest ser han helt galen ut!

Ibland tror jag han försöker gömma sig...

Fin är han min lilla Olle!

Kika på trollsländan, eller vad det nu är, som flyger till vänster i bild. Olle trodde han skulle kunna fånga den. 

Underbara färger att fota i just nu!

Tror detta var ett försök att ta bollen från Nisse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar