lördag 22 oktober 2011

Yster syster Pinna!

I torsdags var jag som sagt i Kungsör för att kika på en lydnadskurs. Som ett extra bonus var Olles syster Pinna också där med matte Maria. När Maria tagit ut Pinna satt och tittade förundrat på den lilla valpen som var en kopia av Olle. Samma uttryck och exakt samma kroppsspråk. En tjejig variant av Olle helt enkelt.

På lunchen åkte vi till ett fält och lät dem leka en stund. Olle har inte så många jämnåriga han kan leka med i vanliga fall – så det här var en höjdare ansåg nog han.

Verkligen ljuvligt att se dem härja på fältet. Men mest slogs jag nog av hur spänstiga och säkra de är i sina rörelser, rör sig nästan som vuxna hundar. När bilderna togs är de 16 veckor gamla. Svårt att tro – undrar hur de kommer röra sig när de är vuxna...

Här nu lite bilder, titta o njut – vad kan bli ljuvligare än två valpar som leker på ett fält!


High five!

 Mot attack!

 Titta jag flyger.

 Radarpar!

Lite temperament hade lilla syster.

Sister from hell...

Tjo – catch me if you can!

Bluttanblä du kan inte ta mig!

 Ooops, lätt knockout

 Syster Pinna, så söt!


Syster Pinna håller täten – snabb som en vessla är hon.

Pinna 16 veckor gammal – sådana här bilder brukar jag få på vuxna hundar.

1 kommentar: