lördag 31 mars 2012

Clinic i Kungsör!

Har haft några galna veckor med lite för mycket att göra. Men ska inte klaga för jag har kul också. Men ibland är man lite av en tidsoptimist... Det har gått i full fart från morgon till kväll. Men då jag tycker det är kul att göra såker får jag nog vänja mig för jag är duktigt på att säga: "Men självklart, vad kul, jag kommer/det fixar jag!" Och mycket kul får jag vara med om så det är nog bara till att bli bättre på att planera.

Fick för en vecka sedan träningsförbud av min personliga coach. Kroppen vill inte riktigt. Så vila i en vecka, bra mat och lite extra järn så hoppas jag på förbättring på det planet också. Ser fram emot att nästa vecka få sätta på mig löpdojjorna igen och ge mig ut i skogen. Hoppas så att allt ska kännas bra igen. Blir stressad när jag inte kan träna som jag vill och känna att benen vill samma sak som jag. När kroppen är på min sida är det den perfekta avslappningen, många tänkar rensas ut och samtidigt som stressen också rinner av.

Men i morse bär det iväg på en av alla roliga saker jag får hitta på! På hala vintervägar med sommardäck på bilen körde jag på de krokiga vägarna till Kungsörs hundarena. Maria Brandel skulle hålla clinic i valpträning och Olle och jag var en av fyra demoekipage denna dag. Det är verkligen helt lysande att få vara demoekipage på hennes clinics. Mycket bättre träning för en ung hund är svårt att hitta.


Här lite bilder från dagen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar