torsdag 26 juli 2012

Vackra vackra Lofoten!!

Efter jag varit i Norrland bar det vidare mot Lofoten. Och det är verkligen en av världens vackraste platser! Ena vyn vackrare än den andra. Låter bilderna tala för sig själva i detta blogginlägget med någon enstaka kommentar. Tror bilderna talar för sig själva. Är väl som de säger – en bild säger mer än tusen ord!




Solvear, Lofotens största stad med 5000 invånare.



Magiskt ljus var det på kvällarna när molnen lättade lite!

Nusfjord, hela staden var ett museum. Man fick betala inträde för att gå in.

Vissa hus hade lite mystiska dekorationer utanför...



Måsarna, mina ständiga följeslagare. Var bara tvungen att få en på bild!

Fåren syns knappt, men de är där. Får säga att fårhagarna ser lite annorlunda ut här på Lofoten...

Charmiga Njusfjord.


Att det bara kan vara så vackert!!



Så har jag tagit båten från staden Å till Bodö på fastlandet. Tyvärr var vädret inte det bästa, lite synd då det tog bort en del av de vackra vyerna.




Mina härliga reskramater roar sig på några klippor utmed havet!





Många forsar var det överrallt under hela min resa. Inget ljud från E4:an med suset från forsarna har jag hört hela tiden - lite charmigare :)


Så har färden tagit mig tillbaka till Sverige och Norrland. Annan vy, men inte så mycket sämre.

Snö på topparna. Men vid ett tillfälle insåg jag att snön var precis utmed vägen. Ovanligt att kunna ta på snö i juli månad.


Skulle inte ha något alls emot om det såg ut såhär där jag bodde.

Lofoten är fantastiskt – har du funderat på att åka dig – gör det!

1 kommentar: