onsdag 19 juni 2013

En valp och en pumpa

Livet ändras en del när en valp kommer in i ens liv. Långpromenaderna försvinner under en period. Den längre lunchrundan lika så. Men därimot dyker det upp andra mysiga stunder. Som att på lunchen sitta på en stor gräsmatta och titta på en valp som roar sig.

Olle var lättare att fota. Av den enkla anledningen att när han fick en leksak sprang han iväg med den. Hugo därimot har väldigt bråttom att komma tillbaka till mig med leksaken. Älskar honom för detta! En sida som gjorde mig så glad när jag upptäckte den. Men det gör fotograferingen lite mer avancerad då jag har ett stort objektiv och behöver lite avstånd för att få bra bilder. Och liten hund är väldigt snabb ibland så jag hinner inte med att få upp kameran innan han är hos mig igen – ljuvliga, ljuvliga hund! Så idag tog vi en större leksak som det inte går att springa så fort med – en pumpa!

Han är verkligen ljuvlig lilla Hugo. Verkar vara en trygg individ som älskar att få vara med och att få lära sig och få vara där jag är. Väldigt följsam såhär långt. Så spännande med ny hund. Mycket funderande på hur han kommer utvecklas. Men som jag ser honom idag, ja, då kommer vi ha mycket roligt tillsammans! Känns som jag fått mig en riktigt trevlig hund som passar mig bra och som passar i mitt ibland lite röriga liv som ibland nästan helt saknar rutiner.

Jag kommer – springer mitt snabbaste!

Jag kommer! Ska bara få med grejen!

Fokus!

Sötare en socker! Han är verkligen en härlig hund. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar