onsdag 16 oktober 2013

Lycklig lottad!

Ibland har man det lite extra bra! Haft nöjet att få åka till Norrland två gånger i höst och ha kurs i sök och lydnad. Gillar verkligen Norrland. Och när jag nu åkte till Umeå bjöd även Norrland på en hel del sol vilket gör ett vackert landskap ännu vackrare.

Hade ett härligt gäng som alla är väldigt duktiga hundförare. Det är lättare att ha mer oerfarna ekipage på kurs då jag inte behöver tänka så mycket. Men även om man är tröttare efter haft riktigt duktiga människor på kurs har jag mer med mig hem. Huvudet går på spinn ibland när man försöker komma på bra tips och lösningar. Tvingas även att själv riktigt tänka till hur och framför allt varför jag gör vissa saker. Ibland till och med poppar det upp lite nya tankar och ideér.

Denna höst har varit enormt hektisk med egna läger och några helger där jag åkt iväg för att hålla kurs. De är så kul att ha kurs – man träffar så många härliga människor och det ger även mig själv en utveckling av min egen träning på mina egna hundar. Har verkligen kännt mig lyckligt lottad denna höst som bjudit på så mycket roligt och till det en lång höst med underbart väder.

I Umeå blev jag ombedd att ta med en kamera och fota några av deltagarna dessa tre dagar. Så här kommer några av bilderna på härliga norrländska hundar!

Schäfern Hasse.


 Kelpien Ozzy.


 Mallen Mäst.


 Mallen Ygg.


 Schäfern Jocke kom på kortvisit för att bli fotad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar