onsdag 8 juli 2015

Danmark levererar!

Boende på en hotellanläggning i ett riktigt vackert landskap med havsutsikt från fönstret och endast 500 meter ner till havet med en strand som var nästan helt folktom. Inte riktigt det man är van vid när man åker på hundläger. Danmark och ClickerCamp 2,0 levererade verkligen till 100% i mina ögon!

Om vi bortser från riktigt bra boende och underbart god mat (bara brödet i danmark skulle jag kunna skriva några extra rader om) så var upplägget på lägret riktigt bra. Man kunde välja mellan olika instruktörer. Varje kurs var i två dagar, först måndag och tisdag. Onsdagen var inga kurser men därimot fanns där tre seminarier man kunde gå och lyssna på medans hundarna fick en vilodag. Denna dag passade jag av att njuta lite av sol och hav. Sen var det kurs igen torsdag och fredag. 

Det är intressant att få hålla kurs på olika ställen framförallt i olika länder. Har nu haft turen att få ha kurser i alla de nordiska länderna. Alltid lika roligt att se andra sätt att träna och få möljighet att få ta del av andras tankar och idéer.

Jag och Maria passade på att få mycket träning själv också. Med fantastiska fina gräsplaner var det svårt att låta bli. Helt superbt att få träna så många pass med kommenering och störningar runt omkring. De tidiga mornarna var vi dock inte så många. Det var jag Maria, Siv och Peder som var morgonpigga. Men på kvällarna var det mer aktivet och riktigt bra störningar när vi tränade. Kul att se hur hunden utvecklas när man för möjlighet att i 5 dagar träna i en sådan miljö med riktigt skickliga hundtränare och deras ögon.

Hur vi hade det i Danmark låter jag nu bilderna tala för ;)

Fuglsøcentret vi bodde på dessa härliga dagar.

Utsikt från mitt fönster.

Frukost blir lite extra gott med den här utsikten!
Att gå runt området var fantastiskt. Utsikten slående över kullar och hav.



500 meter från hotellet finns en lång strand där man ofta var väldigt själv. Helt underbart.



Hugo och Signe kamperade ihop denna vecka och var verkligen goa vänner.

Min fina Hugo som visade upp en riktigt fin sida i träningen den här veckan. Men förvirrade hund kanske börjar bli vuxen <3 br="">

Hade många trevlig hundar och förare på kurs. Här en av deltagarna. En 8 månaders WK som imponerade stort tillsammans med matte Pia. Riktigt härlig hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar